W dniu 16 marca 2018r. w auli I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Kolnie pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej wzięli udział w zorganizowanym szkoleniu pn. Praca z trudnym klientem z elementami samoobrony.
Szkolenie miało na celu poszerzenie wiedzy uczestników dotyczącej mechanizmów i zasad skutecznej komunikacji w odniesieniu do tzw. trudnego klienta oraz zapoznanie z zasadami efektywnego komunikowania się.
Szkolenie przeprowadzili pracownicy Zakładu Karnego w Czerwonym Borze.
Część merytoryczną przedstawiły starszy psycholog ZK w Czerwonym Borze kpt. Magdalena Jaroszewska oraz starszy psycholog ZK w Czerwonym Borze kpt. Marta Perkowska.
Część praktyczną mająca na celu zapoznanie pracowników z zasadami zachowania bezpieczeństwa własnego i innych osób: podstawowe sposoby reagowania i obrony zaprezentowali pracownicy Grupy Interwencyjnej Służby Więziennej ZK w Czerwonym Borze.
Wiedza o tym, jak się komunikować oraz praktyczne umiejętności w tym zakresie ułatwiają pracę i dają doskonale narzędzie do lepszego funkcjonowania w trudnym i specyficznym środowisku pracy.